pl
Strona główna > Pomoc > Jak poprawnie wysłać przelew do Walutomatu w obcej walucie, aby uniknąć podwójnego przewalutowania?

Jak poprawnie wysłać przelew do Walutomatu w obcej walucie, aby uniknąć podwójnego przewalutowania?

Dokonując wpłaty jakiejkolwiek waluty do Walutomatu pamiętaj, aby wysłać przelew na nasze konto, prowadzone w tej samej walucie, którą wysyłasz i w której prowadzone jest Twoje konto bankowe. W przeciwnym wypadku, może dojść do przewalutowania środków przez bank po niekorzystnym dla Ciebie kursie.

Dokonując wpłaty jakiejkolwiek waluty do Walutomatu pamiętaj, aby:

  • wysłać przelew z konta prowadzonego w walucie, którą przelewasz;
  • wysłać przelew na nasze konto, prowadzone w tej samej walucie, którą wysyłasz.

W przeciwnym wypadku, może dojść do przewalutowania środków przez bank po niekorzystnym dla Ciebie kursie.

Aby tego uniknąć upewnij się, że w swoim banku wybrałeś odpowiednią walutę przelewu np. wysyłając do Walutomatu korony norweskie (NOK) upewnij się, że

  • jako walutę przelewu wybrałeś NOK;
  • konto, z którego środki zostaną pobrane to Twoje konto prowadzone również w walucie NOK.

Pamiętaj, że Walutomat prowadzi wszystkie swoje konta w Polsce. Konta te są w różnych walutach. Każda waluta to inny numer rachunku bankowego.

Niestety, niektóre banki zagraniczne domyślnie wybierają walutę przelewu jako walutę kraju macierzystego, do którego wysyłane są środki. Aby Twój przelew w walucie obcej był wykonywany w wybranej przez Ciebie walucie, należy ją wskazać podczas wykonywania przelewu.

Przed zatwierdzeniem wysłania przelewu upewnij się, że masz poprawnie ustawiony przelew – wskazałeś odpowiedni typ przelewu, walutę tego przelewu oraz konto, z którego środki będą wysłane.

Jeśli nie jesteś pewny, czy wybrałeś właściwy typ przelewu do wysłania waluty, skontaktuj się ze swoim bankiem.