Metody płatności w serwisie Walutomat.pl

10 Wrz 2021

Walutomat chcąc ułatwić proces zakupu waluty daje swoim Klientom różne możliwości wpłaty środków:  tradycyjny przelew bankowy, szybki Przelewy24, płatność kartą płatniczą, QR kodem oraz płatności aplikacjami mobilnymi Google Pay i BLIKiem. Wszystkie te metody płatności są bezpieczne, ale jak wpływają one na czas zaksięgowania środków w Walutomacie?

Przelew tradycyjny w Walutomat.pl

Zacznijmy od tradycyjnego przelewu. Jest to najbardziej uniwersalna metoda płatności, oraz dostępna dla każdej waluty. Sugerujemy wybór tej płatności przy dokonywaniu pierwszego przelewu do Walutomatu. Po wyświetleniu danych wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej i dokonać płatności. W przypadku wpłat PLN, aby uniknąć mozolnego przepisywania danych do przelewu: numeru rachunku, nazwy i adresu odbiorcy, kwoty oraz tytułu przelewu, można skorzystać z kodu QR, który serwis wyświetla na ekranie. Wystarczy zeskanować kod swoim telefonem i dokonać płatności.

Dokonując standardowego przelewu, zastanawiamy się, kiedy środki na zakup waluty znajdą się w serwisie. Walutomat posiada konta w największych krajowych bankach. Większość Klientów może dokonywać przelewów wewnętrznych (np. Klient Alior banku dokonuje wpłaty na rachunek Walutomatu prowadzony przez Alior Bank), dzięki czemu omijane są sesje Elixir a przelewy księgowane szybko i sprawnie. Co jeżeli posiadamy konto w innym banku niż Walutomat? Wysłany przelew PLN jest przekazywany zgodnie z sesjami Elixir, które prowadzi Krajowa Izba Rozliczeń. Każdy bank ustala swoje godziny, w których odbiera i przekazuje przelew do systemu (sesje przychodzące i sesje wychodzące). Należy też pamiętać, że sesje Elixir realizowane są tylko w dni robocze dla polskiej waluty, tak więc czas wpłaty zależy od tego, kiedy wyślemy przelew i na jakie sesje się załapiemy, w najgorszym wariancie środki zostaną zaksięgowane w następnym dniu roboczym.

Szybkie i wygodne przelewy

Aby przyspieszyć przelew i uniknąć mozolnego przepisywania danych można w przypadku wpłat w PLN skorzystać z serwisu Przelewy24, metody doskonale znanej wszystkim, którzy dokonują zakupów przez internet. Ten system płatności zapewni nam natychmiastowe księgowanie środków. Możemy z niego skorzystać prawie dla wszystkich banków. Przy wyborze tej formy płatności zostaniemy przekierowani na stronę swojego banku, gdzie po zalogowaniu mamy już uzupełnioną kwotę i dane do przelewu, wystarczy zatwierdzić go SMSkodem

Wpłata waluty obcej

A co jeżeli wpłacamy walutę? Możemy dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem, jeżeli wpłacamy środki z banku, w którym mamy konto walutowe, wpłata zostanie zaksięgowana szybko, najczęściej do 30 minut. Jeżeli dokonujesz takiego przelewu z banku zagranicznego lub krajowego, w którym Walutomat nie posiada konta, czas wpłaty to 3 dni robocze – zależy od kraju banku, wpłacanej waluty i typu przelewu zagranicznego. Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje, w jakich bankach Walutomat posiada konta.

Możesz wpłacić walutę obcą szybciej poprzez kartę płatniczą. Akceptujemy wpłaty kartami debetowymi i kredytowymi. Po wybraniu tej opcji płatniczej zostaniemy proszeni o wprowadzenie danych karty: numeru karty, daty ważności karty oraz kodu CVV/CVC, który znajduje się na jej odwrocie. Najpopularniejsze systemy, takie jak Visa i Mastercard, dają możliwość dodatkowego zabezpieczenia płatności przez internet poprzez 3D Secure, czyli autoryzację transakcji np. poprzez kod SMS (jeżeli nie masz jej włączonej warto zwrócić się do wystawcy karty o jej aktywację).

Wpłata środków za pomocą mobile

Innym szybkim i prostym sposobem na wpłatę waluty jest sposób oferowany przez Google, czyli Google Pay. Jak zacząć korzystać z tej metody płatności? Wystarczy pobrać aplikację Google Pay (jest ona dostępna dla wybranych telefonów), dodać formę płatności poprzez podanie danych karty płatniczej i gotowe. Google Pay bezpiecznie przechowuje dane Twojej karty płatniczej. Dzięki tej formie płatności wpłacisz PLN, EUR, GBP i USD do Walutomatu bez konieczności wpisywania danych karty, wystarczy zaakceptować transakcję.  Jedną z najpopularniejszych metod płatności w ostatnim czasie stał się BLIK, który jest również dostępny jako metoda wpłaty PLN w Walutomacie.

Ty wybierasz!

Duży wybór metod płatności powoduje, że każdy Klient może znaleźć coś dla siebie. Serwis Walutomat w zależności od waluty pokazuje, jakie metody są dostępne i krok po kroku prowadzi Klienta przez system zakupowy. Należy jednak pamiętać, że Walutomat nie odpowiada  za dodatkowe opłaty ponoszone przez użytkownika w bankach a wynikające ze specyfiki niektórych kont (np. oszczędnościowych lub lokacyjnych), opłat ponoszonych u operatora płatności oraz kosztów występujących w przypadku przelewów zagranicznych, tj. opłat pobieranych przez banki pośredniczące.

Przedstawione, w dystrybuowanych przez serwis raportach, poglądy, oceny i wnioski są wyrazem osobistych poglądów autorów i nie mają charakteru rekomendacji autora lub serwisu walutomat.pl do nabycia lub zbycia albo powstrzymania się od dokonania transakcji w odniesieniu do jakichkolwiek walut lub papierów wartościowych. Poglądy te jak i inne treści raportów nie stanowią „rekomendacji” lub „doradztwa” w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 o obrocie instrumentami finansowymi. Wyłączną odpowiedzialność za decyzje inwestycyjne, podjęte lub zaniechane na podstawie komentarza, raportu lub z wykorzystaniem wniosków w nim zawartych, ponosi inwestor.

Autorzy serwisu są również właścicielem majątkowych praw autorskich do treści. Zabronione jest kopiowanie, przedrukowywanie, udostępnianie osobom trzecim i rozpowszechnianie treści w całości lub we fragmentach bez zgody autorów serwisu. Zgodę taką można uzyskać pisząc na adres kontakt@walutomat.pl.

Agnieszka Gruszczyńska

Online Marketing Manager